ESTETİK CERRAHİ

MEZOTERAPİ

REKONSTRÜKTİF CERRAHİ

MEZOTERAPİ NEDİR

Mezoterapi, çeşitli amaçlarla hazırlayan kokteyl sıvılarının, cildin orta tabakasına verilme işlemidir.

Mezoterapi, bitkisel ya da farmakolojik ilaçlarla hazırlanan kokteyllerin, derinin orta tabakasına verilmesi ile mezoderm kaynaklı organ ve dokuların (deri, derialtı yağ dokusu, kas, kemik, kan damarları, ürogenital sistem) tedavi edildiği tamamlayıcı bir tıp metodur. İlk kez Fransız doktor Michel Pistor tarafından 1958’de tanımlanmıştır, 1987’de Fransız Tıp Akademisi tarafından kabul edilerek kısa sürede tüm dünyada popularize olmuştur.

MEZOTERAPİ UYGULAMA AMAÇLARI NELERDİR?

Mezoterapinin kozmetik amaçlı başlıca kullanımları, cilt yenileme, cilt güçlendirme, “lifting”(sıkılaştırma), saç güçlendirme, leke tedavileri, cilt çatlakları (strialar) ve lokalize lipodistrofilerdir(lokal yağ birikimleri).  Kozmetik amaçlı uygulamalar dışında spor yaralanmaları, akut-kronik ağrı tedavileri ve hatta dismenore tedavisinde de diğer branşlarca da sıkça uygulanmaktadır.

CİLT YENİLEMEK AMAÇLI MEZOTERAPİ NEDİR?

Yaşlanan cildimizde su oranı azalır, elastikiyet kaybolur, cildin tonusu azalır, cilt matlaşır, renk değişiklikleri hatta lekeler ortaya çıkabilir. Kırışıklık, ciltte sarkma, sağlıksız bir görünüm, renk düzensizlikleri ve lekeler hastalarımızdan en sık duyduğumuz şikayetlerdir. Hepsinin temelinde cildin gençliğinde sahip olduğu yapı taşlarını kaybetmesi yatar. Bunların en önemlileri kuşkusuz su ve hyalüronik asittir.

Cilt yenilemek amaçlı mezoterapi uygulamalarında, esas probleme yönelik olarak hazırlanan ilaç kokteylleri problemleri bölgelere doğru derinlikte zerk edilir. En sık tercih edilen preparatlar hyalüronik asit, vitaminler, mineraller, aminoasitler, glikolik asit, glutatyon, dimetilaminoetanol, silisyum ve koenzim Q10’dur. Bunlar  genellikle firmalarca oluşturulmuş hazır preparatlar şeklinde uygulansa da, özellikle durumlarda hekimler kendi kokteyllerini de oluşturabilirler.  “Gençlik aşısı”, “Somon DNA”, “Nem aşısı” cilt yenilemek amaçlı uygulanan mezoterapi kokteyllerinin piyasada sıkça bilinen isimlerinden birkaçıdır.

Cilt yenilemek amaçlı yapılan mezoterapiler 2-3 seans planlanır. Seanslar arası 10-20 gün tutulabilir. Sonbahar ve kış daha çok tercih edilir. Çünkü hem uygulama sonrası güneşten korunmak daha mümkündür hem de yaz boyunca yıpranan cildin yenilenmesi sağlanır. Düzenli cilt bakımı ile beraber yıllık mezoterapi uygulamaları, cildimizde yaşlanmanın negatif etkilerini silmek için idealdir.

SAÇ GÜÇLENDİRME AMAÇLI MEZOTERAPİ NEDİR?

Saç mezoterapisi, saçların dökülmesini azaltıcı ve mevcut kıl foliküllerinin güçlenmesine yardımcı bir tedavi yöntemidir. Saç için özel olarak hazırlanan genellikle minoksidil, finasterid/dutasterid, dekspentanol, biotin, prokain, multivitamin karışımları içeren preparatların saçlı deri içinde, problemli bölgelerde cildin orta tabakasına enjeksiyonu ile yapılır.

Erkeklerde alın ve tepe bölgesi, kadınlarda alın ve şakaklar en sık uygulama yaptığımız bölgelerdir. İdeal sonuçlar için 6-10 seanslık yaklaşık 3 ay süren bir tedavi oluşturulur. Tedavi sonrası öncelikle mevcut saçlar güçlenir sonrasında yeni saçlar çıkmaya başlar. Ancak şunu belirtmek gereklidir  ki, tamamen kel kalmış bölgelerin tedavisinde saç mezoterapisi için geç kalınmıştır, bu hastalarımıza saç ekimi öneririz.

LOKAL LİPODİSTROFİ TEDAVİSİNDE (YAĞ YAKIMI AMAÇLI) MEZOTERAPİ NEDİR?

Lokal lipodistrofilerin yani hastanın genel yapısıyla uyumsuz lokalize yağ birikimlerinin tedavisinde mezoterapi oldukça faydalıdır. Özellikle gıdı, kollar, diz içleri, ayak bileği gibi küçük alanlardaki yağ fazlalığından şikayeti olan hastalar 1-3 seanslık uygulamalardan oldukça fayda görürler.

Yağ yakımı amaçlı yapılan mezoterapilerin, verilen ürünün içeriği nedenli, diğer uygulamalardan biraz daha ağrılı olabileceğini belirtmek gerekir.  Uygulama sonrası bölgenin yağları erir ve sistemik yollarla elimine edilir. Hastalarımız 1 ay sonra incelmeye farkedebilirler.

MEZOTERAPİ UYGULAMA YÖNTEMLERİ NELERDİR?

Mezoterapide amaç hazırlanan ilaçların  cildin orta tabakasına verilmesidir. Bu çeşitli uygulamalar ile yapılabilir. Öncelikle bu iş için tasarlanmış son derece ince iğnelerle problemli bölgeye enjeksiyon uygulamaları yapılabilir. Eğer uygulama tüm yüze yapılacaksa, enjeksiyon yapılmadan dermapen uygulanabilir. Dermapen ciltte istenilen derinlikte mikrokanüller (delikler) açan bir alettir ve dermapen uygulamaları tamamen ağrısızdır.

Hastaya verilecek olan kokteyl dermapen uygulaması ile açılan kanüllerden topikal uygulamalar (masaj gibi) ile cilt altına emdirilebilir. Mezoterapi  yapılmasa dahi dermapenin ciltte yenilenme mekanizmalarını aktifleştirici etkisi vardır. Özellikle antiaging tedavi planlanan hastalarımızda, dermapen ve mezoterapinin beraber uygulanması sonucu gördüğümüz kombo etkiyi çok seviyoruz.

Çok daha geniş bir alan hedeflendiyse (yağ yakımı amaçlı bacak içleri gibi) ya da daha hassas bir alansa (saçlı deri gibi) mezoterapi tabancaları kullanılabilir. Bu otomatik tabancalar, iğneyi cilde çok hızlı batırıp çıkardığı için hem hasta ağrı duymaz hem de daha kısa sürede daha geniş alanlara uygulama yapılabilir.

PRP NEDİR?

PRP (Plasma rich platelet), kişinin kendisinden alınan kanın, özel bir tüp içerisinde santirfüj edilerek ayrıştırılması ve elde edilen özellikle kısmın kişiye tekrar enjeksiyonu işlemidir. Cilt yenileme, saç güçlendirme, doku onarımları (kıkırdak gibi) amaçlarla kullanılır. Hastanın kendisinden alındığı için alerjik bir durum söz konusu değildir.

Cilt yenilemek amaçlı uygun hastalarda mezoterapi uygulamaları ile kombine edildiğinde hastanın tedaviden göreceği fayda katlanır. Mezoterapi ilaçları kullanılmadan tek başına PRP uygulaması yapmak da mümkündür. PRP içeriğindeki trombositler ortamda çeşitli büyüme faktörleri salgılayarak yeni doku oluşumunu tetikler. Uygulamadan 1 ay sonra fark hissedelir, ideal sonuçlar için 3 ay beklenmelidir.

İĞNESİZ MEZOTERAPİ MÜMKÜN MÜDÜR?

Mezoterapide kullanılan iğneler son derece ince ve kısadır bu nedenler hastalarımızın bir çoğu iğne giriş çıkışını hissetmez. Ancak yine de “iğne fobisi” olan hastalarımızdan böyle talepler gelmektedir. Bu hastalar için iki çözüm sunabilmekteyiz. Birincisi yukarıda da bahsettiğimiz dermapen ile mezoterapi uygulaması. Dermapenin içinde de mikro-iğneler olmasına rağmen, şekli ve uygulama yöntemi (batırarak değil gezdirerek) sebebiyle, ve tamamen acısız olmasıyla hastada iğne hisse uyandırmamaktadır.

Dermapen uygulamasıyla açılan kanallardan istenilen ilaçlar masaj yapılarak verilebilir. İkinci yöntem ise gerçekten tamamen iğnesiz olan özel bir cihaz ve özel bir başlık ile uygulanan çeşitli titreşim yöntemleri ile yüze sürülen karışımın cilde emdirilme yöntemidir. Ancak cildin güçlü bariyer yapısı nedeniyle ikinci yöntemde ilacın etkinliği ve dolayısıyla hasta memnuniyetinin yarı yarıya düştüğünü belirtmek gerekir.

MEZOTERAPİ TEDAVİSİ FİYATLARI NEDİR?

Mezoterapi çok geniş bir uygulama alanıdır. Probleme ve hastaya göre seans sayısı belirlenir ve işlem buna göre fiyatlandırılır. Mezoterapide “paket fiyatı” sıkça telaffuz edilir. Mezoterapi uygulaması fiyatlarımızı öğrenmek için bizi arayabilirsiniz.