ESTETİK CERRAHİ > MEME ESTETİĞİ

JİNEKOMASTİ ONARIMI

Memelerin görünümü erkek estetiği için de oldukça önemlidir. Rönesans heykellerindeki gibi pektoral kas görünümü bir erkeği daha çekici kılar. Erkekte belirgin meme dokusu hoş karşılanmaz ve çoğu kıyafetle de saklanamaz.

Jinekomasti, erkekte kadın tipi meme büyümesidir. En sık nedeni fizyolojik jinekomastidir. Yani hayatın bazı dönemlerinde, yenidoğan, ergenlik ve yaşlılık, vücuttaki hormon değişimlerin bağlı oluşabilen bir durumdur. Genellikle kendi kendine geçer.

Jinekomasti Onarımı Öncesinde

Jinekomasti şikayeti olan hastalarda öncelikle bunun nedeni araştırılır. En sık karşılaşılan patolojik nedenler, hormonal bozukluklar, çeşitli ilaç kullanımları ve obezitedir. Eğer nedeni belliyse, ona yönelik bir tedavi daha doğrudur.

Tedaviden fayda görmeyen ya da nedeni belli olmayan hastalarda jinekomasti düzeltilmesi ameliyatı planlanabilir. Nadir de olsa erkeklerde de meme kanseri olabilir. Özellikle tek taraflı jinekomasti şikayeti olan hastalarda akılda tutulmalıdır.

Jinekomasti Onarımı Sırasında

Jinekomasti ameliyatı genel anestezi altında yapılır.

Yaklaşık 1-1.5 saat sürer. Jinekomasti görünümüne neden olan yağ dokusu liposuction yöntemi ile azaltılırken, fazla olan meme dokusu, meme başı altında yapılan küçük bir kesiden çıkartılır.

Ameliyatta atlet benzeri bir korse giydirilir. Jinekomasti korsesi içi boşaltılan derinin alttaki kasa hızlıca oturarak en kısa zamanda daha fit bir görünüm kazandırmayı amaçlar. Aynı zamanda ameliyat sonrası oluşabilecek kanama riskini azaltır.

Jinekomasti Onarımı Sonrasında

Jinekomasti ameliyatı, ameliyat sonrası hastaların hızlıca

iyileştiği bir ameliyattır. Ameliyattan sonra atlet benzeri bir korse 3-6 hafta kullanılır. Jinekomasti ameliyatı sonrası erkeksi, düz bir göğüs ve daha belirgin pektoral kas görünümü sağlanır.

Meme Küçültme

Meme Büyütme